PRIMARIA COMUNEI ALIMPESTI

Judetul Gorj

ANGAJARI > Anunt Angajare - Responsabil centru informare

» Inapoi

Anunt Angajare - Responsabil centru informare

Persoana care se inscrie la concurs trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
-sa aiba cetatenie romana sau cetatenia altor state din Uniunea Europeana;
-cunoaste limba romana scris si vorbit;
-are varsta minima de 21 ani;
-are capacitate deplina de exercitiu ;
-are stare de sanatate corespunzatoare
-absolvent studii superioare; -cunoscator a doua limbi de circulatie internationala (obligatoriu limba engleza), cu certificat de absolvire a unui curs de limba engleza ; -disponibil pentru deplasari si program flexibil;
-sa fie absolvent a unui curs de ghid turistic sau agent de turism. -sa fie sociabil, persuasiv si bun organizator; -sa aiba cunostinte foarte bune in operare PC, navigare internet, inclusiv retele de socializare; -sa cunoasca foarte bine zonele turistice din tara si in mod deosebit zonele turistice din Oltenia de sub munte.
B Continutul dosarului de concurs :
1.Cerere de inscriere adresata primarului ;
2.Copia actului de identitate ;
3.Copia documentelor care sa ateste nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea specializarilor prezentate la punctul A
3. Cazierul judiciar sau o declaratie pe propria raspundere ca nu are atecedente penale care sa-l faca incompatibil cu functia pentru care candideaza ;
4. adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare eliberata cu cel mult 6 luni anterior desfasurarii concursului eliberata de medicul de familie al candidatului ;
5. Actele vor fi prezentate in copie si original pentru verificare la secretarul comunei doamna Negreanu Maria.
A. Condiţii de participare la concurs :
2. Agent turism (cu sarcini si de ingrijitor cladire)
-sa aiba cetatenie romana sau cetatenia altor state din Uniunea Europeana;
-cunoaste limba romana scris si vorbit;
-are varsta minima de 21 ani;
-are capacitate deplina de exercitiu ;
-are stare de sanatate corespunzatoare;
-studii medii sau echivalente finalizate sau in curs de finalizare;
-sa fie absolvent a unui curs de ghid turistic sau agent de turism.
B Continutul dosarului de concurs :
1.Cerere de inscriere adresata primarului ;
2.Copia actului de identitate ;
3.Copia documentelor care sa ateste nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea specializarilor prezentate la punctul A
3. Cazierul judiciar sau o declaratie pe propria raspundere ca nu are atecedente penale care sa-l faca incompatibil cu functia pentru care candideaza ;
4. adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare eliberata cu cel mult 6 luni anterior desfasurarii concursului eliberata de medicul de familie al candidatului ;
5. Dosarele cu documentele specificate vor fi prezentate in copie si original pentru verificare la secretarul comunei doamna Negreanu Maria pana in data de 21 ianuarie 2013, ora 16.
PENTRU AMBELE POSTURI CONCURSUL SE VA DESFASURA IN DATA DE 22 IANUARIE 2013, ORA 10 SI VA CONSTA IN PROBA SCRISA SI INTERVIU.. Media de promovare a concursului va fi calculata ca medie aritmetica a celor doua probe. Media minima pentru promovare in cazul cate unui concurent pentru fiecare post este 5.
Sarcini de serviciu pentru postul :
1. Responsabil centru de informare si promovare turistica ;
Centrul de Informare si Promovare Turistica asigura legatura indispensabila cu turistii, realizand informarea cat mai obiectiva si completa a acestora, precum si activitatea de promovare a destinatiei turistice respective prin toate mediile disponibile. Centrul functioneaza intr-o cladire independenta situata in comuna Alimpesti, satul Sirbesti, cladire modernizata si dotata prin fonduri europene.
1) Contextul ocupatiei
Responsabilul Centrului de Informare si promovare turistica este persoana calificata si specializata care coordoneaza activitatea Centrului de Informare Turistica, realizand promovarea turistica a intregului patrimoniu: infrastructura turistica, potentialul natural si antropic, al arealului in care isi desfasoara activitatea, asigurand furnizarea informatiilor cu caracter turistic vizitatorilor sositi la centru despre statiuni turistice, localitati, zone sau regiuni turistice.
SARCINI
-informarea turistilor sositi în statiune asupra facilitatilor bazei materiale a statiunii, a posibilitatilor de petrecere a timpului liber, asupra excursiilor ce pot fi realizate în si din zona, si asupra oricaror informatii cu caracter turistic - si nu numai - dorite de acestia; - informarea turistilor care dar doresc sa viziteze obiectivele turistice din localitate sau zonele limitrofe , informare realizata prin toate mijloacele de comunicare: scrisori, telefon, fax, Internet, E-mail etc.; - realizarea si distribuirea de materiale promotionale si informative pe diverse suporturi (tiparituri, CD, DVD etc.); - tiparirea de monografii, materiale de specialitate, carti, reviste cu caracter informativ-turistic, ziare etc.; - transmiterea de informatii cu profil turistic touroperatorilor si agentiilor de turism; - participarea la targuri si expozitii cu profil turistic în tara si în strainatate; - colaborarea cu unitatile de turism , cu centre similare din tara si din strainatate în vederea organizarii schimburilor de informatii cu caracter turistic; - asigurarea animatiei turistice necesare, prin intermediul specialistilor (scoli de schi, parapanta, alpinism, drumetii etc); - asigurarea consultantei de specialitate pentru detinatorii de baza materiala din zona; - realizarea de campanii promotionale, conferinte de presa ocazionate de lansarea noilor produse turistice, activitati de relatii publice;
- organizarea si gestionarea de evenimente cu scop promotional (festivaluri, seri turistice etc.) pentru Comuna
Alimpesti.
- promovarea localitatii prin mediul Internet;
- organizarea - în colaborare cu diverse unitati de învatamant turistic - de cursuri de training si pregatire
profesionala pentru angajatii si managerii din turism;
- orice alte activitati cu caracter promotional si informativ.
-transmiterea de informatii cu profil turistic touroperatorilor si agentiilor de turism;
-organizeaza excursii in zonele turistice limitrofe si in tara.
BIBLIOGRAFIE
LEGEA TURISMULUI
a)Legea Turismului
a) Definitii
b)Atribuţiile şi obligaţiile autorităţilor administraţiei publice locale în domeniul turismului.
c) Legea administratiei publice locale – atributiile primarului si consiliului local.
TEMA PRACTICA-Chestionar :
TEMA PRACTICA
A. Marcati raspunsul corect pentru intrebarile de mai jos.
Mentionam ca un singur raspuns este corect.
1. Care din raspunsurile de mai jos reprezinta o asemanare intre agentia tour-operatoare si
cea detailista:
trebuie sa aiba ambele o suprafata de 16 mp, acces facil si amplasare la parter sau
mezanin;
trebuie sa fie inregistrate la Oficiul Comertului si sa aiba incheiate polite de asigurare
pentru faliment sau insolvabilitate;
sunt acceptate si alte activitati in afara de cea comercializare a produselor si serviciilor
turistice (schimb valutar, xerox, vanzari de ghiduri, ilustrate).
2. Dupa functionalitate si raportul cu ariile receptoare agentiile de turism se impart in:
emitatoare, receptoare, emitator-receptoare;
. emitatoare, detailiste, virtuale, specializate;
receptoare, implant, comerciale, stimulare.
3. Pretul unui produs turistic se stabileste de catre agentul de turism pe baza urmatoarelor
strategii:
de cost, bazate pe concurenta, bazate pe cererea pietei;
de cost, de flexibilitate, de produs sezonier;
bazate pe concurenta, de diferentiere a produsului turistic, de sezonalitate.
4. Serviciile turistice comercializate de agentia de turism se clasifica dupa continutul
prestatiei in:
servicii ferme, servicii spontane;
servicii platite anterior prestatiei, servicii platite simultan cu prestatia, servicii platite
dupa realizarea prestatiei, servicii gratuite;
servicii legate de calatorie, servicii specifice perioadei de sejur.
5. In asigurarea de bagaje nu sunt incluse:
bagajele retinute de autoritati din diferite motive;
bagajele de cala care sunt transportate în acelasi zbor cu asiguratul;
bagajele cu o greutate intre 15-20 kg.
6. Tacticile de negociere se impart in:
ofensive si defensive;
ale deciziei rapide si ale deciziei de asteptare;
concesia, compromisul, consensul, dezacordul.
7. Agrementul turistic este:
important in raport cu cazarea si alimentatia in pachetele de sejur;
important doar in pachetele turistice foarte scumpe;
obligatoriu in orice pachet turistic.
8. Aranjamentele de tip charter aerian sunt:
totul inclus, separate, la cerere;
de grup, IT, own-use, specializat;
la cerere, IT, round-trip.
9. Cauza cea mai importanta si frecventa ce determina reclamatii din partea turistului catre
agentia de turism sunt:
nemultumiri legate de pret si prestatia agentului de turism;
nemultumiri legate de prestatia personalului din unitatile de cazare si alimentaţie;
lipsa concordantei dintre continutul produsului turistic achizitionat si prestatiile
turistice primite.
10. Care sunt perioadele din cursul unui an de tarifare a unui bilet de avion:
L (1XI-11XII, 25 XII-31 III), K (1IV-12VI, 15IX-31X, 12XII-31III), H (13VI-14IX);
one way, round trip, circle trip;
L (1XI-11XII, ), K (, 25 XII-31 III, 12XII-31III), H (1IV-12VI, 15IX-31X, 13VI-
14IX).
11. Riscul pentru contractarile anticipate si pentru cheltuielile privind marketingul turistic il
poarta:
agentia detailistă;
agentia integrată;
agentia tour-operatoare.
12. Cel mai important tour-operator european este:
Thomas Cook;
Tuikg;
J'Info Tour.
Acun Tuikg a luat
primul loc
13. Fisa intervievatului in cadrul companiilor de sondare a pietei turistice va cuprinde:
varsta, sexul, venitul;
nationalitatea, ocupatia, tipul de activitate turistica preferata;
varsta, sexul, studiile, durata ultimei activitati turistice.
14. Care din atributiile enumerate mai jos apartin doar agentului de turism, nu si celui de
ticketing:
promoveaza imaginea companiei;
gestioneaza informatia cu ajutorul calculatorului;
promoveaza produsul turistic si gestioneaza piata turistica.
15. Expresia Credeti-ma, aveti incredere in mine are efect negativ asupra clientului
deoarece:
il demotiveaza;
ii creeaza neincredere;
ii da un sentiment de inferioritate.
16. Cele mai numeroase statiuni balneoclimaterice din Romania se gasesc in:
Carpatii Meridonali;
Carpatii Orientali;
Carpatii Occidentali.
17. Cea mai importanta zona turistica litorala a Frantei este:
Coasta de Azur;
Coasta de Argint;
Costa de Luz.
18. Pentru o agentie de turism nou intrata pe piata, care metoda de plata din partea
beneficiarilor este cea mai rentabila:
acreditivul documentar;
incaso-ul documentar;
plata in numerar in avans.
19. In activitatea sa, agentia de turism are functie de:
numai de vanzator;
numai de cumparator;
mixta.
20. Un contract turistic nu este valabil daca nu are definit:
clauzele de contingent;
clauzele esentiale;
clauzele secundare.
II Sarcini de serviciu pentru postul :
2. Agent turism (cu sarcini si de ingrijitor cladire)
a) Sarcini in calitate de agent de turism :
- informarea turistilor sositi în statiune asupra facilitatilor bazei materiale a statiunii, a posibilitatilor
de petrecere a timpului liber, asupra excursiilor ce pot fi realizate în si din zona, si asupra oricaror informatii cu
caracter turistic - si nu numai - dorite de acestia;
-- sprijina responsabilul centrului local de informare si promovare turistica in organizarea si
gestionarea de evenimente cu scop promotional (festivaluri, seri turistice etc.) pentru Comuna Alimpesti.
- prospecteaza piata turistica ;
-promoveaza produsele locale traditionale
- asigura alaturi de responsabilul centrului de informare turistica functionalitatea locului de munca
Urmareste ca aparatele sa fie intretinute si in perfecta stare de functionare pentru a asigura conditii optime de
munca , se preocupa permanent de promovarea imaginii localitatii, gestioneaza documente centrului de
informare turistica
b)Sarcini ale postului de munca in domeniul intretinirii si curateniei cladirii :
a) Asigura curatenia in incinta birourilor inainte sau dupa terminarea programului de lucru conform
procedurilor de lucru si standardului de calitate al societatii;
b) Aspira saptamanal mocheta din birouri si holuri conform procedurilor de lucru si standardului de calitate al
societatii;
c) Asigura curatenia si igienizarea periodica a diferitelor suprafete (ferestre, usi, etc) conform procedurilor de
lucru si standardului de calitate al societatii;
d) Spala si curata zilnic grupul sanitar si asigura materialele igienico – sanitare necesare conform procedurilor
de lucru si standardului de calitate al societatii;
e) Sterge praful si lustruieste mobilierul conform procedurilor de lucru si standardului de calitate al societatii;
f) Spala geamurile, usile si corpurile de iluminat conform procedurilor de lucru si standardului de calitate al
societatii;
g) Asigura curatenia si igienizarea periodica a spatiilor anexe (holuri, receptie, scari, spatiu de fumat, etc),
conform programului saptamanal de lucru conform procedurilor de lucru si standardului de calitate al societatii;
i) Preda gunoiul menajer furnizorilor de servicii de salubritate
j) Participă la determinarea necesarului de materiale destinate curăţeniei;
k) Asigura curatenia in spatiile de parcare acoperite si neacoperite;
l) Aeriseşte spaţiile si birourile cladirilor repartizate conform programului de lucru si procedurilor interne ale
companiei;
Asigurarea tuturor proceselor cu privire la efectuarea si intretinerea curateniei in incinta cladiril si a curtii
acesteia .Executa, zilnic si conform programului de lucru stabilit, lucrari de igienizare si curatenie specifica a
spatiilor din cadrul birorilor si salii de expozitie .
BIBLIOGRAFIE (agent turism)
1. LEGEA TURISMULUI
Definitii:
- produs turistic - complex de bunuri materiale şi de servicii concentrate întro activitate
specifică şi oferite pachet consumului turistic;
- program turistic organizat – servicii turistice clar definite şi determinate ca spaţiu şi timp
de desfăşurare, reunite întro anumită succesiune şi puse la dispoziţia turiştilor sub coordonarea şi
responsabilitatea operatorilor economici autorizaţi de către autoritatea administraţiei publice centrale
responsabilă în domeniul turismului;
- serviciu turistic – unul dintre următoarele servicii asigurate pentru consum turistic: cazare,
alimentaţie publică, transport de persoane, tratament balnear, servicii SPA, agrement şi altele
asemenea, oferite consumatorilor finali;
HG .303/2006 privind aprobarea Programului anual de dezvolare a produselor turistice.
Ce presupune programul anual de dezvoltare a produselor turistice.
TEMA PRACTICA CHESTIONAR
A. Marcati raspunsul corect pentru intrebarile de mai jos.
Mentionam ca un singur raspuns este corect.
1. Care din raspunsurile de mai jos reprezinta o asemanare intre agentia tour-operatoare si
cea detailista:
trebuie sa aiba ambele o suprafata de 16 mp, acces facil si amplasare la parter sau
mezanin;
trebuie sa fie inregistrate la Oficiul Comertului si sa aiba incheiate polite de asigurare
pentru faliment sau insolvabilitate;
sunt acceptate si alte activitati in afara de cea comercializare a produselor si serviciilor
turistice (schimb valutar, xerox, vanzari de ghiduri, ilustrate).
2. Dupa functionalitate si raportul cu ariile receptoare agentiile de turism se impart in:
emitatoare, receptoare, emitator-receptoare;
. emitatoare, detailiste, virtuale, specializate;
receptoare, implant, comerciale, stimulare.
3. Pretul unui produs turistic se stabileste de catre agentul de turism pe baza urmatoarelor
strategii:
de cost, bazate pe concurenta, bazate pe cererea pietei;
de cost, de flexibilitate, de produs sezonier;
bazate pe concurenta, de diferentiere a produsului turistic, de sezonalitate.
4. Serviciile turistice comercializate de agentia de turism se clasifica dupa continutul
prestatiei in:
servicii ferme, servicii spontane;
servicii platite anterior prestatiei, servicii platite simultan cu prestatia, servicii platite
dupa realizarea prestatiei, servicii gratuite;
servicii legate de calatorie, servicii specifice perioadei de sejur.
5. In asigurarea de bagaje nu sunt incluse:
bagajele retinute de autoritati din diferite motive;
bagajele de cala care sunt transportate în acelasi zbor cu asiguratul;
bagajele cu o greutate intre 15-20 kg.
6. Tacticile de negociere se impart in:
ofensive si defensive;
ale deciziei rapide si ale deciziei de asteptare;
concesia, compromisul, consensul, dezacordul.
7. Agrementul turistic este:
important in raport cu cazarea si alimentatia in pachetele de sejur;
important doar in pachetele turistice foarte scumpe;
obligatoriu in orice pachet turistic.
8. Aranjamentele de tip charter aerian sunt:
totul inclus, separate, la cerere;
de grup, IT, own-use, specializat;
la cerere, IT, round-trip.
9. Cauza cea mai importanta si frecventa ce determina reclamatii din partea turistului catre
agentia de turism sunt:
nemultumiri legate de pret si prestatia agentului de turism;
nemultumiri legate de prestatia personalului din unitatile de cazare si alimentaţie;
lipsa concordantei dintre continutul produsului turistic achizitionat si prestatiile
turistice primite.
10. Care sunt perioadele din cursul unui an de tarifare a unui bilet de avion:
L (1XI-11XII, 25 XII-31 III), K (1IV-12VI, 15IX-31X, 12XII-31III), H (13VI-14IX);
one way, round trip, circle trip;
L (1XI-11XII, ), K (, 25 XII-31 III, 12XII-31III), H (1IV-12VI, 15IX-31X, 13VI-
14IX).
11. Riscul pentru contractarile anticipate si pentru cheltuielile privind marketingul turistic il
poarta:
agentia detailistă;
agentia integrată;
agentia tour-operatoare.
12. Cel mai important tour-operator european este:
Thomas Cook;
Tuikg;
J'Info Tour.
Acun Tuikg a luat
primul loc
13. Fisa intervievatului in cadrul companiilor de sondare a pietei turistice va cuprinde:
varsta, sexul, venitul;
nationalitatea, ocupatia, tipul de activitate turistica preferata;
varsta, sexul, studiile, durata ultimei activitati turistice.
14. Care din atributiile enumerate mai jos apartin doar agentului de turism, nu si celui de
ticketing:
promoveaza imaginea companiei;
gestioneaza informatia cu ajutorul calculatorului;
promoveaza produsul turistic si gestioneaza piata turistica.
15. Expresia Credeti-ma, aveti incredere in mine are efect negativ asupra clientului
deoarece:
il demotiveaza;
ii creeaza neincredere;
ii da un sentiment de inferioritate.
16. Cele mai numeroase statiuni balneoclimaterice din Romania se gasesc in:
Carpatii Meridonali;
Carpatii Orientali;
Carpatii Occidentali.
17. Cea mai importanta zona turistica litorala a Frantei este:
Coasta de Azur;
Coasta de Argint;
Costa de Luz.
18. Pentru o agentie de turism nou intrata pe piata, care metoda de plata din partea
beneficiarilor este cea mai rentabila:
acreditivul documentar;
incaso-ul documentar;
plata in numerar in avans.
19. In activitatea sa, agentia de turism are functie de:
numai de vanzator;
numai de cumparator;
mixta.
20. Un contract turistic nu este valabil daca nu are definit:
clauzele de contingent;
clauzele esentiale;
clauzele secundare.

Fisiere: